Huishoudapparaten
Het “kraan”-symbool verschijnt op het display wanneer er een probleem is met de watertoevoer. Bij wasmachines zonder display begint een led-lampje vlak bij het "kraan"-symbool aan de voorkant te knipperen. Volg de onderstaande eenvoudige instructies om het probleem snel op te lossen.
4 controles om de "kraan"-melding op het display van je wasmachine te laten verdwijnen.
1. De waterinlaatfilter reinigen
Bekijk de video met de uitleg over hoe je de waterinlaat controleert en reinigt
Stapsgewijze tutorial
De waterinlaatfilter kan verstopt zijn. Volg deze stappen om dit te controleren.
1. Schakel het apparaat uit en haal de stekker uit het stopcontact.
2. Draai de kraan dicht
3. Verwijder de slang van de kraan
4. Reinig de filter met een klein borsteltje onder stromend water
5. Tip voor standaard- en Aqua Protection Plus-modellen:
- Reinig de filter aan de achterkant van het apparaat
- Verwijder de slang
- Gebruik een tang om de filter te verwijderen en reinig deze
6. Sluit de slang aan en controleer op lekken
2. De toevoerslang controleren
Een verstopte of geknikte watertoevoerslang kan de reden zijn waarom er geen water in je wasmachine stroomt.
- Het apparaat iets naar voren trekken
- Eventuele zichtbare knikken rechttrekken
3. De waterkraan en de waterdruk controleren
Reparatieservice
Als het probleem niet zelf op te lossen is, kun je natuurlijk altijd contact opnemen met ons Bosch-serviceteam. Klik op de knop hieronder als je een afspraak wilt maken.
Links die interessant zijn voor jou:
- Meer info over probleemoplossing voor wasmachines:
overzichtspagina - Gebruiksaanwijzingen voor wasmachines:
gebruiksaanwijzingen - Reserveonderdelen voor wasmachines in onze webshop:
reserveonderdelen - Reinigings- en onderhoudsproducten in onze webshop:
webshop - Passende accessoires en andere producten:
accessoires