Maak een reparatieafspraak met een van onze deskundige Bosch servicemonteurs. Wil je je oven snel gerepareerd hebben? Geen probleem. Onze vakkundige Bosch servicemonteurs helpen je graag.

Wist je dat je bepaalde kleine problemen zelf kunt oplossen? Zoek in onze help-artikelen voor ovens

Reparatiemogelijkheden.

Bekijk de reparatiemogelijkheden die hieronder worden geboden.

Reparatie binnen de garantie.

BSH geeft garantie op huishoudapparaten gedurende een periode van 24 maanden. Deze periode vangt aan op het moment van aflevering (of indien dat moment niet aangetoond kan worden: het moment van aankoop) van het huishoudapparaat. Lees onze voorwaarden* om te zien of de reparatie van je oven onder de garantie valt.

  • Het starttarief** en arbeidsloon worden vergoed.
  • Inclusief originele onderdelen.
  • Een betrouwbare en professionele reparatie, uitgevoerd door onze gekwalificeerde Bosch servicemonteurs.
  • Onze monteurs geven advies en ondersteuning om problemen in de toekomst te voorkomen.
  • Ons Bosch klantenserviceteam kan je altijd helpen en adviseren over je reparatie.
  • De factuur van het apparaat moet getoond worden aan de monteur.

Bel onze Bosch service of boek online een reparatie.

Boek online een reparatie

Reparatie buiten de garantie.

Als je oven niet meer onder de garantie valt, zijn we er om je te helpen:

  • Onze servicemonteur doet ter plekke een prijsopgave voor reparatie van jouw apparaat, inclusief eventueel benodigde onderdelen.
  • Een veilige en betrouwbare reparatie door gekwalificeerde Bosch servicemonteurs.
  • Reparatiegarantie van 24 maanden voor groothuishoudelijke apparatuur.
  • Soms is een reparatie niet mogelijk of aanbevolen. In dit geval kunnen we je een omruilvoorstel doen.
  • Ons Bosch klantenserviceteam kan je altijd helpen en adviseren over je reparatie.

Bel onze Bosch service of boek online een reparatie.

Boek online een reparatie

Boek online een afspraak met een monteur.

Als je oven dringend gerepareerd moet worden, hebben we het makkelijk voor je gemaakt. Ons team van gespecialiseerde Bosch servicemonteurs staat tot je dienst.
Je begint nu met het online boekingsproces in 5 stappen. Wij vragen om je contactgegevens, het adres waar het apparaat staat en andere belangrijke informatie.

Voer hieronder het modelnummer (E-nr.) van je oven in om aan de slag te gaan. Dit E-nr. is nodig zodat de monteur zijn bezoek goed kan voorbereiden, bijvoorbeeld door de benodigde reserveonderdelen mee te nemen.

Voer het E-nr. in om het proces te starten:

Preview
Vul hier het E-nummer in, gebruik indien nodig de typeplaat-zoeker of bel 088 - 424 4010
Controleer aub jouw gegevens, deze input is ongeldig
[global.common.msg.errorminlength]
Onbekend E-nummer. Corrigeer invoer of bel 088 - 424 4010
In dit veld kunnen alleen nummers worden ingevoerd
Apparaat gegevens kunnen helaas niet worden gevonden. Alleen afbeeldingen (PNG en JPG) zijn mogelijk.
Oeps, er is een technisch probleem opgetreden. Probeer het opnieuw of typ handmatig het E-Nr (typenummer met toevoeging)

Zo vind je het E-nr.

Je zoekt het typeplaatje, waarop het E-nr. staat. Open de deur van het apparaat en kijk op de rand van de ovenruimte. Op apparaten met stoomfunctie zit het label achter het bedieningspaneel.

Het E-nummer vind je op het typeplaatje van het product
01-example-of-a-type-plate-whitelabel.png
02_Electric_built-in_cooker_03_master.jpg
03_Electric_built-in_cooker_04_master.jpg
04_Double_Wall_Oven-02_master.jpg
05_Double_Wall_Oven-01_master.jpg
02_Electric_built-in_cooker_03_master.jpg
03_Electric_built-in_cooker_04_master.jpg
04_Double_Wall_Oven-02_master.jpg
05_Double_Wall_Oven-01_master.jpg

Als je model een productinterface heeft, kun je ook deze interface gebruiken om toegang te krijgen tot de apparaatinformatie in de basisinstellingen. Ga naar Info om de technische gegevens van je oven weer te geven.

Hulp bij boeken van een servicemonteur.

Heb je hulp nodig bij het online boeken van een servicemonteur? Dan kan je contact met onze klantenservice opnemen. Wij vragen je om het modelnummer (E-nummer) van je apparaat tijdens het boekingsproces.

Ons contactcenter is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur.

088 424 4010

Zo vind je het E-nr.

Je zoekt het typeplaatje, waarop het E-nr. staat. Open de deur van het apparaat en kijk op de rand van de ovenruimte. Op apparaten met stoomfunctie zit het label achter het bedieningspaneel.

Het E-nummer vind je op het typeplaatje van het product
01-example-of-a-type-plate-whitelabel.png
02_Electric_built-in_cooker_03_master.jpg
03_Electric_built-in_cooker_04_master.jpg
04_Double_Wall_Oven-02_master.jpg
05_Double_Wall_Oven-01_master.jpg
02_Electric_built-in_cooker_03_master.jpg
03_Electric_built-in_cooker_04_master.jpg
04_Double_Wall_Oven-02_master.jpg
05_Double_Wall_Oven-01_master.jpg

Als je model een productinterface heeft, kun je ook deze interface gebruiken om toegang te krijgen tot de apparaatinformatie in de basisinstellingen. Ga naar Info om de technische gegevens van je oven weer te geven.

Veelgestelde vragen over reparaties.

Kan ik het probleem met mijn oven zelf oplossen?

We raden aan om altijd het gedeelte Hulp en Ondersteuning te raadplegen om het probleem te identificeren en de veelgestelde vragen te bekijken. Veel kleine problemen kun je zelf oplossen zonder dat een monteur hoeft te komen.

Moet ik mijn oude oven laten repareren of nieuw kopen?

Afhankelijk van de storing en de leeftijd en status van je oven voert onze service een analyse uit. Daarna wordt bepaald of een reparatie de beste oplossing is. We geven je advies over wat je het beste kunt doen. In de meeste gevallen wordt een reparatie aanbevolen, mits dit technisch en financieel de moeite waard is. Maar uiteindelijk is het jouw beslissing wat er met je oven gebeurt.

Dit hangt ervan af hoe oud je oven is en in welke staat het is. Onze klantenservice geeft je graag advies of een reparatie de juiste keuze is voor jou. Vaak wordt een reparatie aanbevolen, omdat dit kosteneffectiever is. Ook kunnen we in bepaalde gevallen een omruilvoorstel doen. Maar de beslissing is altijd aan jou.

Welke onderdelen worden gebruikt voor de reparatie?

Onze monteurs gebruiken uitsluitend originele onderdelen. Om snel de beste oplossing voor je te vinden, wordt elk probleem geanalyseerd door een technisch team om te zorgen dat de monteur alle passende originele onderdelen bij zich heeft die nodig zijn voor de reparatie.

Wat gaat de reparatie kosten?

Dat hangt ervan af. De reparatie is kosteloos als je oven binnen Bosch fabrieksgarantie valt en het geen gebruikersfout is. Als de oven niet onder de garantie valt, dan worden er kosten in rekening gebracht. In dat geval zal onze klantenservice je zoveel mogelijk van de juiste informatie voorzien.

Reparatieprijzen voor de oven:

Zie ons overzicht van de kosten die een reparatie met zich meebrengt hier.

Wat valt onder de fabrieksgarantie?

Lees onze voorwaarden om te zien of de reparatie van je oven onder de garantie valt.

Welke informatie is nodig om een reparatie te boeken?

Zorg ervoor dat je het modelnummer (E-nr.) van je oven bij de hand hebt voordat je de reparatie boekt.

Als je hulp nodig hebt bij het vinden van het E-nr. van je apparaat, lees dan het gedeelte E-nummer hierboven.

Hoe draagt de Bosch reparatieservice bij aan de bescherming van het milieu en het klimaat?

Wij bieden de beste ondersteuning voor een lange levensduur door een reparatieservice en originele vervangingsonderdelen aan te bieden. Deze services zorgen ervoor dat je apparaat lang blijft werken. Een lange levensduur van apparaten draagt aanzienlijk bij aan de bescherming van het milieu en het klimaat.