Huishoudapparaten
Boek online een afspraak met een monteur
Je kunt online een afspraak boeken voor de reparatie van je huishoudelijke apparaat bij de Bosch reparatieservice: snel, eenvoudig en 24 uur per dag. Begin de online boeking door het typenummer (E-nr.) van je apparaat in te voeren. Dit E-nr. is nodig zodat de monteur zijn bezoek goed kan voorbereiden, bijvoorbeeld door de benodigde reserveonderdelen mee te nemen.
Zo vind je het typenummer (E-nr.)
Het E-nr. staat vermeld op het typeplaatje van je apparaat. Bosch typenummers beginnen altijd met drie letters, gevolgd door een combinatie van cijfers en letters, en eindigen met een “/” en twee cijfers.
Als je deze pagina op je mobiele telefoon bezoekt, kun je klikken op het camerasymbool in het veld hieronder om een foto te nemen van het typeplaatje. Ons systeem zal de gegevens herkennen en doorgeven.
Begin de online boeking door het typenummer (E-nr.) van je apparaat in te voeren
Kosten
Wat zijn de kosten die verbonden zijn aan een reparatie?
Als klant van Bosch staat er een team van 130 technici voor je klaar die jouw huishoudapparaat beter kennen dan wie dan ook. Bij Bosch letten wij op een aantal factoren om de prijs van jouw reparatie te bepalen. Wat deze factoren zijn, lees je gemakkelijk hieronder.
Alle prijzen zijn inclusief BTW.
De reparatiekosten dienen per pin betaald te worden. Al onze service engineers hebben een pinapparaat bij zich. Onze service engineers nemen geen cash-geld aan.
In deze gevallen betaal je helemaal niets
Op alle huishoudapparaten die je bij ons koopt, zit vanaf dat moment automatisch 2 jaar standaard fabrieksgarantie. Binnen deze periode
- voeren wij bij een reparatie gratis alle handelingen uit die binnen het starttarief vallen;
- betalen wij het arbeidsloon;
- en betalen wij de benodigde onderdelen, ténzij het defect is veroorzaakt door het apparaat verkeerd of ondeskundig te gebruiken, op een manier die in strijd is met de gebruiksaanwijzing.
Tot 3 maanden na aankoop geven we je de mogelijkheid om gratis aanvullende anti-roestgarantie op vaatwassers of extra garantie op een wasmachinemotor aan te vragen. Binnen twee maanden na aankoop kun je ook een verlengde verzekering van 7 jaar afsluiten. De prijs hiervan hangt af van de aanschafprijs van het apparaat.
Dit zit bij het € 129 starttarief inbegrepen
Dit zit bij het 129 euro starttarief inbegrepen, bij een reparatie zonder vervangend onderdeel:
Een geschoold en gecertificeerd technicus, die
- optimaal voorbereid en goed uitgerust bij je thuis komt
- de storing onderzoekt en een diagnose stelt
- de nodige veiligheidstesten uitvoert en
- de reparatie uitvoert óf
- de vervolgstappen beoordeelt als de reparatie niet kan worden uitgevoerd zonder een onderdeel te vervangen.
Indien een vervangend onderdeel nodig is, dan wordt er door de technicus een prijsopgave gemaakt voor de totale reparatie. Naast het starttarief worden hierin de diagnose-, reparatie- en onderdeelkosten in rekening gebracht. Alle prijzen zijn inclusief BTW.
Voor zijn of haar vertrek geeft de technicus nog praktische onderhoudstips om de levensduur van het apparaat mee te verlengen.
Wist je dat we in 23% van de servicebezoeken in staat zijn om het defect meteen binnen dit starttarief te herstellen, zonder dat daar onderdelen voor nodig zijn?
Dit gebeurt er als de technicus een onderdeel nodig heeft
Onze technicus maakt in zo’n geval een kostenopgave
- met de kosten voor het onderdeel waardoor reparatie mogelijk wordt
- en arbeidsloon à € 12,90 per 6 minuten
We zijn altijd transparant over meerkosten voordat we de reparatie uitvoeren. De technicus gaat pas aan de slag na akkoord op de kostenopgave, wat hij in 85% van de gevallen ook meteen kan doen omdat het benodigde onderdeel al in de auto ligt. Daarna geldt nog 2 jaar garantie op het gerepareerde onderdeel. Uitgenomen onderdelen worden milieuvriendelijk verwijderd.
Doen de meerkosten je besluiten het apparaat toch liever te vervangen? Dan betaal je niet meer dan het starttarief van € 129.
Ontdek hier hoe je kleine storingen zelf oplost
In ruim 10% van de servicebezoeken komt een technicus onnodig langs en had het defect eigenhandig opgelost kunnen worden. We raden daarom aan eerst te kijken wat je zelf kunt doen, anders zullen wij het starttarief in rekening te brengen.
Selecteer hier jouw product en klik door naar de ondersteunende servicevideo’s en stappenplannen aan de hand waarvan je de storing in sommige gevallen zelf kunt verhelpen.
Of bel onze servicemedewerkers, die speciaal zijn getraind op productkennis en graag met je willen meedenken over de beste oplossing!
Bel: 088-424 40 10. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.
Eenvoudig garantie uitbreiden
Op alle Bosch huishoudapparaten die je aanschaft, zit vanaf dat moment automatisch 2 jaar standaard fabrieksgarantie. Deze kun je binnen 3 maanden na aankoop gratis online met 3 jaar verlengen wanneer je 4 of meer inbouwapparaten tegelijkertijd aanschaft en bij ons registreert. Voorwaarde is dat de apparaten tegelijkertijd bij een leverancier in Nederland zijn aangeschaft en op dezelfde factuur staan.
Je hebt de mogelijkheid om gratis aanvullende anti-roestgarantie op vaatwassers of extra garantie op een wasmachinemotor aan te vragen.
Verlengde garantie in de vorm van het zorgeloos pakket is eenvoudig aan te vragen binnen twee maanden na aankoop van het apparaat. Deze verzekering verlengt de standaard fabrieksgarantie met 5 jaar waardoor wij gedurende 7 jaar de kosten voor reparaties voor onze rekening nemen.
Problemen oplossen zonder een reparatie te boeken?
Sommige problemen met Bosch apparaten kunnen opgelost worden zonder dat een monteur hoeft te komen. Onze Productondersteuning zal je helpen diverse veelvoorkomende problemen zelf op te lossen.
Selecteer jouw product om de juiste zelfhulpondersteuning te vinden zoals zelfhulpvideo's, probleemoplossingen, tips voor reiniging en onderhoud, gebruiksaanwijzingen enzovoort.
Veelgestelde vragen over reparaties
Is een reparatie nodig of kan ik het probleem zelf oplossen?
We raden aan om altijd onze Productondersteuning te raadplegen om het probleem te identificeren en de veelgestelde vragen te bekijken. Veel kleine problemen kun je zelf oplossen zonder dat een monteur hoeft te komen.
Reparatie of nieuw kopen: heeft repareren zin?
Afhankelijk van de storing en de leeftijd en status van je apparaat, voert de klantenservice een analyse uit en bepaalt of een reparatie de beste oplossing is. We geven je advies over wat je het beste kunt doen. In de meeste gevallen wordt een reparatie aanbevolen, mits dit technisch en financieel de moeite waard is. Maar uiteindelijk is het jouw beslissing wat er met je apparaat gebeurt.
Welke onderdelen worden gebruikt om de reparatie uit te voeren?
Onze klantenservice gebruikt uitsluitend originele reserveonderdelen – geen kopieën of tweedehands onderdelen. Om te zorgen dat de monteur zo goed mogelijk is voorbereid, worden alle problemen vooraf geanalyseerd door een technisch team, zodat de monteur de reserveonderdelen die waarschijnlijk nodig zijn voor de reparatie, bij zich heeft.
Wat kost de reparatie?
Wordt je apparaat nog door de tweejarige Bosch fabrieksgarantie gedekt, dan worden er geen kosten voor de reparatie in rekening gebracht. Als het apparaat niet meer door de fabrieksgarantie wordt gedekt, kun je de reparatiekosten hierboven raadplegen.
Wat wordt door de fabrieksgarantie gedekt?
2 jaar zorgeloos genieten met de fabrieksgarantie van Bosch. Indien er onverhoopt iets mis gaat in de eerste 2 jaar, dan kun je direct gebruik maken van de reparatieservice van Bosch. Ons team van gespecialiseerde technici staat voor je klaar
Welke gegevens zijn nodig om een reparatie te boeken?
Voor het boeken van een reparatie zullen de servicemedewerkers om een aantal apparaatgegevens en een beschrijving van het probleem vragen. Zorg dat je het typenummer (E-nr.) van je apparaat bij de hand hebt. Dit E-nr. is nodig zodat de monteur zijn bezoek goed kan voorbereiden, bijvoorbeeld door de benodigde reserveonderdelen mee te nemen.
Het E-nr. staat vermeld op het typeplaatje van je apparaat. Bosch typenummers beginnen altijd met drie letters, gevolgd door een combinatie van cijfers en letters, en eindigen met een “/” en twee cijfers.
Als je hulp nodig hebt bij het vinden van het typeplaatje, raadpleeg dan de typeplaat-zoeker hierboven.
Wat moet ik doen als ik meerdere apparaten wil laten repareren?
Op onze website kan je alleen een afspraak maken voor één apparaat. Als je meerdere apparaten tegelijk wil laten repareren, neem dan contact op met onze klantenservice.
Bel 088-424 4010 en een Bosch medewerker zal een afspraak met een monteur voor je maken. Wij zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 20:00 en op zaterdag tussen 09:00 en 17:00.
Hoe draagt de Bosch reparatieservice bij aan de bescherming van het milieu en het klimaat?
Dankzij vakkundige reparaties en originele reserveonderdelen biedt de Bosch reparatieservice de beste ondersteuning voor een lange levensduur van je product. Deze diensten garanderen dat je apparaat lang goed blijft werken. Met een lange levensduur zijn de belastende effecten van een apparaat op het milieu een stuk minder.
Bosch huishoudelijke apparaten service
Bel 088-424 4010 en een Bosch medewerker zal een afspraak met een monteur voor je maken.
Om storingen te melden kan je ons op maandag t/m vrijdag bereiken tussen 08:00 en 20:00 en op zaterdag tussen 09:00 en 17:00.