Boek online een afspraak met een monteur

Je kunt online een afspraak boeken voor de reparatie van je huishoudelijke apparaat bij de Bosch reparatieservice: snel, eenvoudig en 24 uur per dag. Begin de online boeking door het typenummer (E-nr.) van je apparaat in te voeren. Dit E-nr. is nodig zodat de monteur zijn bezoek goed kan voorbereiden, bijvoorbeeld door de benodigde reserveonderdelen mee te nemen.

Zo vind je het typenummer (E-nr.)

Productlabel met technische details voor een Robert Bosch Hausgeräte GmbH apparaat, inclusief model, kracht en certificering informatie.

Het E-nr. staat vermeld op het typeplaatje van je apparaat. Bosch typenummers beginnen altijd met drie letters, gevolgd door een combinatie van cijfers en letters, en eindigen met een “/” en twee cijfers.

Als je deze pagina op je mobiele telefoon bezoekt, kun je klikken op het camerasymbool in het veld hieronder om een foto te nemen van het typeplaatje. Ons systeem zal de gegevens herkennen en doorgeven.

Begin de online boeking door het typenummer (E-nr.) van je apparaat in te voeren

Vul hier het E-nummer in, gebruik indien nodig de typeplaat-zoeker of bel 088 - 424 4010
Controleer aub jouw gegevens, deze input is ongeldig
[global.common.msg.errorminlength]
Onbekend E-nummer. Corrigeer invoer of bel 088 - 424 4010
In dit veld kunnen alleen nummers worden ingevoerd
Apparaat gegevens kunnen helaas niet worden gevonden. Alleen afbeeldingen (PNG en JPG) zijn mogelijk.
Oeps, er is een technisch probleem opgetreden. Probeer het opnieuw of typ handmatig het E-Nr (typenummer met toevoeging)

Kosten

Wat zijn de kosten die verbonden zijn aan een reparatie?

Als klant van Bosch staat er een team van 130 technici voor je klaar die jouw huishoudapparaat beter kennen dan wie dan ook. Bij Bosch letten wij op een aantal factoren om de prijs van jouw  reparatie te bepalen. Wat deze factoren zijn, lees je gemakkelijk hieronder.

Reparatiekosten: gratis met garantie, €139 + onderdelen buiten garantie, korting afhankelijk van apparaatleeftijd.

Alle prijzen zijn inclusief BTW. De reparatiekosten dienen per pin betaald te worden. Al onze service engineers hebben een pinapparaat bij zich. Onze service engineers nemen geen cash-geld aan.

Waarom geven wij korting op een reparatie met onderdeel?

Soms is een reparatie van een groot huishoudapparaat noodzakelijk. Wanneer een reparatie niet onder de wettelijke garantie, de standaard fabrieksgarantie of andere door BSH aangeboden garanties vallen, bieden wij een onverplichte coulanceregeling. Op deze manier willen we de consument ondersteunen.

Wat houdt de coulanceregeling in?

  • Onze kortingsregeling is bedoeld voor reparaties die niet zijn gedekt door de wettelijke garantie, de standaard fabrieksgarantie of andere garanties die door BSH worden aangeboden. Het is een extra optie om je tegemoet te komen in de kosten.
  • Onze coulanceregeling heeft als doel de eindgebruiker financieel te ondersteunen en tegelijkertijd de duurzaamheid te bevorderen. Door te kiezen voor reparaties, verklein je de impact op het milieu en verleng je de levensduur van jouw apparaten.
  • Bij BSH leggen we de nadruk op duurzaamheid en circulariteit in onze bedrijfsvoering. Met deze regeling moedigen we actief aan om apparaten te repareren in plaats van ze weg te gooien.

De korting geldt niet in de volgende gevallen
  • Het niet volgen van de gebruiksaanwijzing of installatievoorschriften;
  • Verkeerde opstelling (omgeving) van het apparaat;
  • Het verhelpen van een verstopping of vervuiling in het apparaat, denk aan het schoonmaken van de afvoerpomp, zeef, sproeiarm, etc.;
  • Het herstellen van een defect door verkeerd gebruik;
  • Beschadigd of defect door opzet of grove schuld;
  • Geen defecten (of vage storingen);
  • Geen tijdig en/of onjuist onderhoud;
  • Bedrijfsmatig gebruik;
  • Het gebruik van een huishoudapparaat in een niet-huishoudelijke omgeving;
  • Reparatie door derden (ondeskundige) of met niet door BSH geautoriseerde onderdelen;
  • Externe oorzaak zoals blikseminslag, wateroverlast, breuk, etc.;
  • Op lage temperaturen wassen waardoor vervuiling;
In deze gevallen betaal je helemaal niets

Volgens de wettelijke garantie moet een product de eigenschappen bezitten die je er redelijkerwijs van mag verwachten. Indien het product niet de eigenschappen bezit, dan kan je - onder bepaalde voorwaarden - recht hebben op bijvoorbeeld kosteloze reparatie of vervanging. Lees hier meer over de wettelijke garantie.

Naast de wettelijke garantie bieden wijzelf standaard 2 jaar fabrieksgarantie op onze huishoudapparaten.

Indien een gebrek onder de voorwaarden van de fabrieksgarantie valt, dan rekenen wij geen kosten voor reparatie of vervanging - dus geen starttarief en geen arbeidsloon of kosten voor onderdelen -. Normale slijtage van onderdelen wordt ook gedekt.

Dit zit bij het € 139 starttarief inbegrepen

Dit zit bij het 139 euro starttarief inbegrepen, bij een reparatie zonder vervangend onderdeel:

Een geschoold en gecertificeerd technicus, die

  • optimaal voorbereid en goed uitgerust bij je thuis komt
  • de storing onderzoekt en een diagnose stelt
  • de nodige veiligheidstesten uitvoert en
  • de reparatie uitvoert óf
  • de vervolgstappen beoordeelt als de reparatie niet kan worden uitgevoerd zonder een onderdeel te vervangen.

Indien een vervangend onderdeel nodig is, dan wordt er door de technicus een prijsopgave gemaakt voor de totale reparatie. Naast het starttarief worden hierin de diagnose-, reparatie- en onderdeelkosten in rekening gebracht. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Voor zijn of haar vertrek geeft de technicus nog praktische onderhoudstips om de levensduur van het apparaat mee te verlengen.

Wist je dat we in 23% van de servicebezoeken in staat zijn om het defect meteen binnen dit starttarief te herstellen, zonder dat daar onderdelen voor nodig zijn?

Dit gebeurt er als de technicus een onderdeel nodig heeft

Onze technicus maakt in zo’n geval een kostenopgave

  • met de kosten voor het onderdeel waardoor reparatie mogelijk wordt
  • en arbeidsloon à € 13,90 per 6 minuten

We zijn altijd transparant over meerkosten voordat we de reparatie uitvoeren. De technicus gaat pas aan de slag na akkoord op de kostenopgave, wat hij in 85% van de gevallen ook meteen kan doen omdat het benodigde onderdeel al in de auto ligt. Daarna geldt nog 2 jaar garantie op het gerepareerde onderdeel. Uitgenomen onderdelen worden milieuvriendelijk verwijderd.

Doen de meerkosten je besluiten het apparaat toch liever te vervangen? Dan betaal je niet meer dan het starttarief van € 139.

Ontdek hier hoe je kleine storingen zelf oplost

In ruim 10% van de servicebezoeken komt een technicus onnodig langs en had het defect eigenhandig opgelost kunnen worden. We raden daarom aan eerst te kijken wat je zelf kunt doen, anders zullen wij het starttarief in rekening te brengen.

Selecteer hier jouw product en klik door naar de ondersteunende servicevideo’s en stappenplannen aan de hand waarvan je de storing in sommige gevallen zelf kunt verhelpen.

Of bel onze servicemedewerkers, die speciaal zijn getraind op productkennis en graag met je willen meedenken over de beste oplossing!
Bel: 088-424 40 10. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Eenvoudig garantie uitbreiden

Volgens de wettelijke garantie moet een product de eigenschappen bezitten die je er redelijkerwijs van mag verwachten. Indien het product niet die eigenschappen bezit, dan kan je – onder bepaalde voorwaarden – recht hebben op bijvoorbeeld kosteloze reparatie of kosteloze vervanging. Lees hier meer over de wettelijke garantie.

Naast de wettelijke garantie bieden wijzelf standaard 2 jaar fabrieksgarantie op onze huishoudapparaten. Indien een gebrek onder de voorwaarden van de fabrieksgarantie valt, dan rekenen wij geen kosten voor reparatie of vervanging – dus geen starttarief en geen arbeidsloon of kosten voor onderdelen. Normale slijtage van onderdelen wordt ook gedekt.

Bovendien bieden wij verschillende mogelijkheden om deze standaard fabrieksgarantie van 2 jaar te verlengen. Bijvoorbeeld met 3 jaar extra garantie bij aankoop van minimaal vier inbouwapparaten, die gekocht zijn bij dezelfde Nederlandse leverancier en die uit verschillende productgroepen komen. Daarnaast kan je, voor een aantrekkelijke prijs, een verzekering afsluiten voor je nieuwe - en zelfs je gebruikte - huishoudapparaten. Bekijk de garantiemogelijkheden en de voorwaarden.

Tot 24 maanden na aankoop kan je een verlengde dekking voor je apparaat kopen, door te kiezen voor het Zorgeloos Pakket. Hiermee verkrijg je - voor al vanaf € 75 - dekking voor nog eens 5 jaar. Zo kan je al die tijd van je apparaat genieten.

Ga je liever voor een allrisk dekking waarbij kosten door slijtage, onopzettelijke schade door eigen toedoen en zelfs gevolgschade zijn gedekt? Dat kan voor een vast, laag maandbedrag met het unieke verzekeringspakket van Bosch: Zekerheid Premium. Hiermee worden de volledige kosten van onze officiële Bosch monteurs en de benodigde onderdelen vergoed als een apparaat gerepareerd moet worden. Meer over Zekerheid Premium.

Problemen oplossen zonder een reparatie te boeken?

Een technicus praat in een keuken met een man en een vrouw.

Sommige problemen met Bosch apparaten kunnen opgelost worden zonder dat een monteur hoeft te komen. Onze Productondersteuning zal je helpen diverse veelvoorkomende problemen zelf op te lossen.

Selecteer jouw product om de juiste zelfhulpondersteuning te vinden zoals zelfhulpvideo's, probleemoplossingen, tips voor reiniging en onderhoud, gebruiksaanwijzingen enzovoort.

Veelgestelde vragen over reparaties

Is een reparatie nodig of kan ik het probleem zelf oplossen?

We raden aan om altijd onze Productondersteuning te raadplegen om het probleem te identificeren en de veelgestelde vragen te bekijken. Veel kleine problemen kun je zelf oplossen zonder dat een monteur hoeft te komen.

Reparatie of nieuw kopen: heeft repareren zin?

Afhankelijk van de storing en de leeftijd en status van je apparaat, voert de klantenservice een analyse uit en bepaalt of een reparatie de beste oplossing is. We geven je advies over wat je het beste kunt doen. In de meeste gevallen wordt een reparatie aanbevolen, mits dit technisch en financieel de moeite waard is. Maar uiteindelijk is het jouw beslissing wat er met je apparaat gebeurt.

Welke onderdelen worden gebruikt om de reparatie uit te voeren?

Onze klantenservice gebruikt uitsluitend originele reserveonderdelen – geen kopieën of tweedehands onderdelen. Om te zorgen dat de monteur zo goed mogelijk is voorbereid, worden alle problemen vooraf geanalyseerd door een technisch team, zodat de monteur de reserveonderdelen die waarschijnlijk nodig zijn voor de reparatie, bij zich heeft.

Wat kost de reparatie?

Wordt je apparaat nog door de tweejarige Bosch fabrieksgarantie gedekt, dan worden er geen kosten voor de reparatie in rekening gebracht. Als het apparaat niet meer door de fabrieksgarantie wordt gedekt, kun je de reparatiekosten hierboven raadplegen.

Wat wordt door de fabrieksgarantie gedekt?

2 jaar zorgeloos genieten met de fabrieksgarantie van Bosch. Indien er onverhoopt iets mis gaat in de eerste 2 jaar, dan kun je direct gebruik maken van de reparatieservice van Bosch. Ons team van gespecialiseerde technici staat voor je klaar

Welke gegevens zijn nodig om een reparatie te boeken?

Voor het boeken van een reparatie zullen de servicemedewerkers om een aantal apparaatgegevens en een beschrijving van het probleem vragen. Zorg dat je het typenummer (E-nr.) van je apparaat bij de hand hebt. Dit E-nr. is nodig zodat de monteur zijn bezoek goed kan voorbereiden, bijvoorbeeld door de benodigde reserveonderdelen mee te nemen.

Het E-nr. staat vermeld op het typeplaatje van je apparaat. Bosch typenummers beginnen altijd met drie letters, gevolgd door een combinatie van cijfers en letters, en eindigen met een “/” en twee cijfers.

Als je hulp nodig hebt bij het vinden van het typeplaatje, raadpleeg dan de typeplaat-zoeker hierboven.

Hoe draagt de Bosch reparatieservice bij aan de bescherming van het milieu en het klimaat?

Dankzij vakkundige reparaties en originele reserveonderdelen biedt de Bosch reparatieservice de beste ondersteuning voor een lange levensduur van je product. Deze diensten garanderen dat je apparaat lang goed blijft werken. Met een lange levensduur zijn de belastende effecten van een apparaat op het milieu een stuk minder.

Bosch huishoudelijke apparaten service

Laptop, smartphone en koffie op een houten bureau met ingelijst artwork op muur en raam op achtergrond.

Bel 088-424 4010 en een Bosch medewerker zal een afspraak met een monteur voor je maken.

Om storingen te melden kan je ons op maandag t/m vrijdag bereiken tussen 08:00 en 20:00 en op zaterdag tussen 09:00 en 17:00.

Vind een Bosch servicepartner in de buurt.

Voor reparaties aan vaatwassers, wasmachines en drogers kan je ook contact opnemen met een servicepartner van Bosch bij jou in de buurt. Deze partners zijn gecertificeerde partners van Bosch en helpen graag om je apparaten te repareren.

Vind een servicepartner bij jou in de buurt.

Moderne keuken met apparatuur, blauwe gereedschapskist en houten vloer.
Wit pictogram met een gebruikerssilhouet met een plusteken, dat de optie symboliseert om een nieuwe gebruiker toe te voegen
MyBosch

Meld je nu aan en ontvang 10% welkomstkorting!

Logo van Bosch Huishoudapparatenservice in vet witte tekst op een zwarte achtergrond.
Onze service

Perfecte service – voor en na de aankoop.

Bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur. 088 424 4010

Gestileerd wit pictogram met een schild en een cirkel, die bescherming of veiligheid vertegenwoordigen
Ontdek Bosch

Ontdek kwaliteit, perfectie en betrouwbaarheid.

Een eenvoudig wit kaartpictogram dat een locatie- of doelmarkering aangeeft.
Vind een dealer

Vind een verkooppunt bij jou in de buurt.