Enkele uitgelichte oplossingen voor kleine storingen aan je gaskookplaat

Bekijk het onderwerp waarover je meer informatie, nuttige tips of advies wilt krijgen. Kun je de informatie die je zoekt niet vinden, of heb je verdere vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice. De experts van Bosch beantwoorden graag je vragen.

1. Is je gaskookplaat defect?

Werkt jouw gaskookplaat niet? Controleer eerst of de stroomvoorziening in orde is in de meterkast. Schakel deze opnieuw in. Controleer ook of de gaskraan geopend is en de gasvoorziening in orde is. Kijk vervolgens of jouw gaskookplaat weer werkt.

Als de automatische vonkontsteking niet werkt, controleer dan of de ontstekingsbougies en de branders schoon en droog zijn en de branders en branderdeksels op de juiste manier geplaatst zijn.

Geeft de kookplaat een foutmelding?
Wanneer in de indicaties een foutmelding met “F” verschijnt, bijv. F3, schakel je het apparaat uit- en weer in. Laat het apparaat tussendoor afkoelen en haal pannen of kookgerei van de kookplaat af. Controleer of er geen pannen of kookgerei te dicht in de buurt van het bedieningspaneel geplaatst zijn.

Betreft het een eenmalige storing, dan verdwijnt de indicatie. Verschijnt de foutmelding opnieuw, maak dan een afspraak met 1 van onze technici en geef hierbij exact aan wat de foutmelding is.

Dat kan je direct zelf binnen 3 minuten doen.

Maak online een afspraak

Bosch reparatieservice

Is het probleem met jouw apparaat nog niet opgelost? Dan is het verstandig om professionele hulp in te schakelen. Met de reparatieservice van Bosch boek je snel en eenvoudig een afspraak met een technicus.

Boek een afspraak met een technicus

Onze service

Perfecte service – voor en na de aankoop.

Reparatieservice

Bekijk onze reparatiemogelijkheden.

Shop

Bekijk hier het complete assortiment apparaten, onderdelen, accessoires en reinigingsmiddelen van de Officiële Bosch Shop.

Gebruiksaanwijzingen Bosch
Gebruiksaanwijzingen

Download snel en gemakkelijk de gebruiksaanwijzing van jouw apparaat.