Huishoudapparaten
Enkele uitgelichte oplossingen voor kleine storingen aan je koffiezetapparaat
Bekijk het onderwerp waarover je meer informatie, nuttige tips of advies wilt krijgen. Kun je de informatie die je zoekt niet vinden, of heb je verdere vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice. De experts van Bosch beantwoorden graag je vragen.
1. Hoe los ik problemen op met mijn koffiezetapparaat?
Heb je problemen met je koffiezetapparaat en wil je weer genieten van het aroma van verse koffie? Misschien werkt het warmhoudplaatje van jouw koffiezetapparaat niet of ging er iets mis tijdens het ontkalken. Goed nieuws: binnen de garantieperiode van 24 maanden na de aankoopdatum repareren wij jouw apparaat gratis. Als je schade tijdens het ontkalken wilt voorkomen, volg dan de instructies in de handleiding goed op en gebruik waar mogelijk een speciale ontkalker in plaats van eventueel agressieve huishoudelijke reinigingsmiddelen.
2. Wat kan ik doen als mijn koffiezetapparaat niet verwarmt?
Verwarmt jouw koffiezetapparaat niet meer en is de koffie koud of wordt deze niet eens gezet? In dit geval is het doorgaans nodig de machine te ontkalken. Wij raden aan onze speciale ontkalker te gebruiken voor een grondige hygiënische reiniging van de machine. Huishoudelijke reinigingsmiddelen zijn over het algemeen te agressief. Zo is het probleem van een koffiezetapparaat die niet verwarmt snel opgelost.
3. Wat kan ik doen als het koffiezetapparaat geen water oppompt?
Het kan zijn dat jouw apparaat ontkalkt moet worden. Wij raden je aan een speciale ontkalker te gebruiken om jouw machine goed te ontkalken. Gebruik geen huishoudelijke reinigingsmiddelen. Deze zijn voornamelijk agressief en beschadigen jouw machine op de lange termijn. Als er toch water uit jouw koffiezetapparaat loopt, is in de meeste gevallen een reparatie nodig.
4. Wat kan ik doen als de glazen kan van je koffiezetapparaat is gebroken?
Het kan gebeuren dat de glazen kan of pot van jouw koffiezetapparaat breekt. Is dit gebeurd binnen de garantieperiode van 24 maanden? Dan zorgen wij in de meeste gevallen voor een nieuwe, op de voorwaarde dat de glazen kan of pot is gebroken door een probleem met het materiaal aan onze kant. Zo niet, dan kan je nog steeds een nieuwe glazen kan bestellen bij onze Bosch reserveonderdelen, door te zoeken op het E-nummer en productnummer.
5. Wat kan ik doen als mijn koffiezetapparaat defect is?
Eerst het goede nieuws over de reparatie van jouw koffiezetapparaat. Bij aankoop van elektrische apparaten krijg je 24 maanden garantie vanaf de aankoopdatum. Dat betekent dat wij binnen die periode gratis reparaties uitvoeren aan jouw koffiezetapparaat. Wij raden je af het koffiezetapparaat zelf te repareren. Dit kan je het beste overlaten aan een specialist.