Huishoudapparaten
Onze vaatwassers zijn uitgerust met een zelfdiagnosesysteem dat in het zeldzame geval van een fout kan helpen om te rapporteren wat het probleem is. Als het “kraan” symbool op het display van je vaatwasser verschijnt, moet je deze 3 stappen volgen om het probleem op te lossen.
Volg de stappen in de video om dit probleem zelf makkelijk op te lossen:
1. Geknikte of verstopte slang
Inspecteer de toevoerslang van de vaatwasser en ontwar zichtbare kinken of bochten.
Stapsgewijze gids: Controleren op eventuele kinken in de toevoerslang.
2. Lage waterdruk
Controleer de waterdruk rechtstreeks op de kraan met een emmer. Uit een volledig geopende kraan moet ongeveer 10 liter water per minuut stromen. Neem contact op met je loodgieter als de waterdruk te laag is.
Stapsgewijze gids: De waterdruk controleren
Als je het probleem niet hebt kunnen oplossen, draai je de kraan dicht en schakel je het apparaat uit. Maak een afspraak met een van onze technici, die het probleem vakkundig kan verhelpen.
3. Verstopping van de filter
Als de filters in de wateraansluiting van de toevoer- of AquaStop-slang verstopt zijn, moet je de filter in de toevoerslang reinigen.
Stapsgewijze gids: De inlaatfilter reinigen
Reparatieservice
Als het probleem niet zelf op te lossen is, kun je natuurlijk altijd contact opnemen met ons Bosch-serviceteam. Klik op de knop hieronder als je een afspraak wilt maken.
Links die interessant zijn voor jou:
- Meer informatie over probleemoplossing voor vaatwassers:
Overzichtspagina - Gebruiksaanwijzingen voor vaatwassers:
Gebruiksaanwijzingen - Reserveonderdelen in onze webshop:
Reserveonderdelen - Reinigings- en onderhoudsproducten in onze webshop:
Webshop - Passende accessoires en andere producten:
Accessoires